Waarom een dier nodeloos doen lijden als je met een gift zoveel lijden kan verlichten.

De jaarlijkse discussie over het onverdoofd slachten van schapen tijdens het offerfeest wordt weer volop gevoerd. Ik blijf bij mijn standpunt dat een dier onverdoofd slachten in deze tijd niet meer aanvaardbaar is. Ondanks het feit dat ik godsdienstvrijheid zeer belangrijk vind en iedereen dus voor zichzelf moet uitmaken waar hij of zij in gelooft of niet in gelooft, vind ik ook dat religie nooit een excuus mag zijn om een dier nodeloos te doen lijden.

Ik blijf dan ook – en nu meer dan ooit – elke moslim oproepen en aanmoedigen gebruik te maken van de alternatieven die er bestaan om het offerfeest te vieren. Doe een gift aan zij die het nu meer dan ooit nodig hebben.
Denk na als individu, los van enige vorm van religie. Denk na over waarom je akkoord zou gaan een dier nodeloos te laten lijden wanneer je met een gift zoveel lijden kan verlichten.

Geef een reactie